Viarelli Agrezza ATV 250cc mattsvart/orange

Lägsta pris de senaste 30 dagarna: 50 000,00 kr

I lager

- Fraktkostnad kommer att adderas efter att ordern är lagd

Snabbfakta

  • Elektrisk startmotor
  • Manuella växlar för maximal prestanda
  • 4 växlar + back
  • Mono chock bakfjädring
  • Wide body framvagn
  • Skivbromsar fram och bak
  • Luftassisterade stötdämpare
  • Funktionsgaranti
Detaljer

Vår helt nya AGREZZA 250 är en imponerande och kraftfull 250cc QUAD utrustad med en 4-takts luftkyld encylindrig bensinmotor. AGREZZA 250 levererar mer kraft än du behöver, mer effekt än du kan hatera och roar även de mest erfarna crossförarna. Med ett vridstyvt chassie, låg vikt och rejält dimensionerade bromsar samt andra komponenter ämnade för hård och provocerande körning. Med AGREZZA 250 får du förutom kungligt roligt en racinginspirerad modell tålig nog för att hanteras på motorcrossbanan. Detta är en högprestandamaskin som levererar mycket kraft, och som kräver att du klarar av att hantera kraften. Är storleksmässigt lika stor som lillebror AGREZZA 125 men AGREZZA 250 har större hjul, mer effekt/vrid och en starkare ram och mer avancerad fjädring. 

Motor

AGREZZA har en kraftfull stående luftkyld 4 taktsmotor (av Honda typ) som ger bra prestanda, bottendrag och toppeffekt. Motor tillverkas av Loncin, välkända för sin höga kvalitet, slittålighet och sitt effektuttag. Med hela 17 hk lämnar AGREZZA effekt nog för en härlig  acceleration. Avgasröret ger ett kraftfullt och mäktigt ljud men ändå dämpat nog att inte väcka grannar och omkringboende. En värmesköld skyddar dina ben från hettan från avgasröret. Startar gör du enkelt med en enkel knapptryckning. 

Transmission

Den manuella växellådan med koppling har 4 växlar framåt och 1 backväxel. Växlar gör du med foten och du har därmed full kontroll under färd över växlingen. Kedjedrift tillser att optimalt med kraft tillförs till den överdimensionerade bakaxeln.

Hjul

Med 10" hjul fram får du optimalt med styrförmåga och en stabil gång när det svänger och vägen är allt annat än rak. 9" hjul bak tillser att du har vridmoment och bett nog när underlaget är som sämst. De grova "nabb" däcken ser till att greppet finns där, att kraften inte går förlorad och att köregenskaperna är optimala även när vägförhållandena lämnar mer att önska. 

Bromsar

Med dubbla skivbromsar fram och enkelskiva bak får du bäst möjliga bromsverkan även då det är vått och lerigt. Ventilerade bromsskivor och enkelkolvs ger dig nog med bromseffekt för att passa kraften från motorn. 

Fjädring

Tuffa underlag kräver bra fjädring och att AGREZZA 250 utrustats med en avancerad luftassisterad hydralisk dämpning fram och hydralisk stötdämpning bak gör att du hela tiden har en optimal dämpning och att sämre underlag inte ger någon större inverkan på köregenskaperna. Fjädringen är justerbar dämpningsmässigt med enkla verktyg. 

Ram

Med en vridsty rörram i CrMo får du en stabil men ändå flexibel ram som hjälper till att svälja ojämnheter och dessutom hålla kraften nere i marken nog för att få det däcksfäste som den rejäla motorkraften behöver.

Instrument

Din QUAD är utrustad med två kraftiga lampor som indikerar när  neutralläge lagts i och när motorn är redo för start. 

Drivlina

En kraftig O-rings kedja ser till att kraften överförs till den överdimensionerade bakaxeln. AGREZZA 250 är utrustad med en 4-1 växellåda som ger dig kraft i det varvtalregister den bäst behövs i. Backen gör det lätt att hantera din maskin när begränsat utrymme finns.

Komfort

AGREZZA är byggd för att vara sportigt kompakt. Du sitter svagt framåtlutad och har gott om rörelseutrymme så du med kroppsvikten kan kompensera för de krafter som inverkar under hård och tuff körning. Saddeln är gjord i en gummi foam som gör att du sitter stadigt, men ändå komfortabelt under färg. De slittåliga ytmaterialet på sadeln tåler långvarigt slitage och stöter ifrån smuts och väta. Stora fotpinnar i taggat stål med skyddsnät ger gott om plats för fötterna och eventuell rörelse under hård körning. 

Belysning

AGREZZA är utrustats med dubbel belysning fram som ger en bra ljusbild under mörkrets infall. Bakbelysningen är byggd på led teknik och indikerar vid inbromsning och under färd. 

Teknisk Specifikation
Yttre mått (längde, bredd, höjd): 1625 x 1060 x 1065 mm
Hjulbas: 1090 mm
Markfrigång: 130 mm
Vikt: 149 kg
Lastkapacitet: 150 kg
Högsta hastighet: 90 km/h
Motormodell: 1 cylinder, 4-takt, luftkyld
Motortyp: Loncin
Cylinderdiameter x slaglängd: Y65-250
Cylindervolym: 223 cc
Kompression: 9.0
Effekt: 12.8 kW/7000 r/min
Tändstift: D8RTC
Starttyp: Elektrisk
Tändning: CDI
Tankkapacitet: 9.0 L
Bränsle: 95/98 blyfri
Motorolja: 15W/40-SE - 10W/30-SF
Motorolja mängd: -
Bakväxelolja: -
Bakväxel oljemängd: -
Koppling: Manuell
Broms bak: Skivbroms
Broms fram: Skivbroms
Lufttryck framhjul: 1.6 bar
Lufttryck bakhjul: 1.6 bar
Fälg: 9"/10"
Manual